Az ország első szoftvertesztelő versenye lezárult! Köszönjük minden online és élő döntőbe jutott játékosunknak, hogy példás kitartással küldték be a feladatokat! Reméljük, hogy hasznos tudással gyarapodtatok a verseny feladatai során. Most tisztelettel búcsúzunk, de bízunk benne, hogy hamarosan újra találkozni fogunk, még izgalmasabb feladatokkal és egyre nagyobb résztvevői bázissal. Sziasztok!

Üdvözlettel: Szoftvertesztelő Verseny Csapata

Bejelentkezés
Azonosító:
Jelszó:

Hibajelentés készítése


Jelentkezz be megoldás beküldéséhez!

Feladat leírása:

Tesztelőként dolgozol egy nagy, független szoftvertesztelő cégnél (TesterCorp). Egyszerre sok párhuzamos projektetek fut, amelyeket egy közös teszt menedzsment és hibabejelentő rendszerben vezettek, projektek szerint külön lekérdezhetően. Egyik banki megrendelő (HTBank) összetett, több szállító (FinanceSoft, ..., ...) által készített, alrendszerekből integrált szoftverének  tesztelésében te is részt veszel, a teljes rendszer átadás közelében van.

Készíts az alábbi levelezés alapján egy hibabejelentést a központi rendszeretekbe. A feladat, hogy felsorold az összes tulajdonságot, amelyet beállítanál a hibajegyhez. Azokat a tulajdonságokat is sorold fel, amelyeket nem kell explicit beállítani, hanem egy ilyen rendszer általában képes automatikusan kitölteni a hibajegy beküldésekor. Vagyis tulajdonképpen egy lista kell az összes hibajegyhez letárolt adatról. Ha valamilyen kiemelten fontos adat még nem ismert, akkor azt is jelezd, hogy egy ilyen tulajdonság szerinted már ebben a fázisban (incidens felvétele) szükséges lenne, de egyelőre nem lehetséges kitölteni. A beadott formátumnál tulajdonság és érték párokat várunk. A leírás típusú mezők legyenek kellően informatívak. A skálán értékelendő tulajdonságok legyenek ott szövegesen is, hogy egyértelmű legyen az osztályozás. Nagyon fontos, hogy lehetőség szerint minden lényeges adatot külön kategóriába tegyél, hiszen a kereshetőség, csoportosíthatóság miatt nem szerencsés, ha egyetlen szöveges mezőben szerepelnek az információk. Figyelj arra is, hogy milyen követelmények vannak egy hibajegynél (teljes, tömör, pontos, tárgyilagos).

 


 

“Hello,

 

van egy SOS probléma. Az alábbi hibát most gyorsan leellenőriztem a rendszerünkön. A TST3-ban ez kifogástalanul működik, a számítás és a megjelenítés is. Biztos, hogy ez nem ugyanaz, mint a korábbi hiba. Akkor ezt nagyon alaposan körbejártuk, nem hiszem, hogy valami bug maradt még. Milyen adatokat adott meg vajon az űrlapon? Lényeges lehet. De lehet, hogy máshol lesz a probléma, jó lenne tudni, pontosan milyen paraméterezés van a TST4-en, szerintem ez inkább egy konfigurációs probléma. A TST4-et csak a bankosok tudják elérni, minden frissítést és konfigurálást is ők végeznek. Vedd fel kérlek a hibajegyet, egyből hozzá is rendelheted  a kért személyekhez, hogy haladjanak a dolgok.

 

Csontos Aladár Tamás

 

Test Manager

 

TesterCorp

 

> -----Original Message-----

> From: László Molnár [mailto:laszlo.molnar@htbank.com]

> Sent: Wednesday, October 05, 2011 6:42 PM

> To: Csontos Aladár Tamás (TesterCorp); Fekete Péter (FinanceSoft)

> Subject: FW: UAT komoly bug - újra

 

Sziasztok,

 

egyszerűen nem értem, hogy mit csináltok, eddig is már négyszer került újranyitásra a kapcsolódó ticket, nem a 223 lesz a szerencseszámom. Minden meetingen újra és újra előjön a téma. Azt látom a bejelentés mellett, hogy javítva és ellenőrizve is volt szept. 28-án. A 010-040-415 követelmény a hitelminősítő alrendszer specifikációjában (1.3.2 verzió) egyértelműen fogalmaz: felugró ablakban kell jelezni a figyelmeztetést minden típusú kliensnél (a weben is!). 3.7.11 verzióig minden patch betöltésre került a TST4-be.

Nyilván nincs adatvesztés vagy ilyesmi, de láthatóan erre allergiásak a felhasználók. Kérlek nézzetek utána ASAP, ez most minden más hibánál fontosabb! Megoldást KELL adnotok nekünk péntekig, akár egy hotfix formájában, mert hétfőn indulnánk! Azt szeretném, ha Péter (fejlesztési vezető) személyesen foglalkozna vele.

 

Molnár László

 

Product Manager

 

HTBank

 

 

> -----Original Message-----

> From: Judit Lelkes [mailto:judit.lelkes@htbank.com]

> Sent: Wednesday, October 05, 2011 6:21 PM

> To: Molnar Laszlo (HTBank)

> Subject: UAT komoly bug - újra

 

 

Kedves Laci,

 

küldöm újra ezt az emailt, tegnapelőtt már elküldtem, de semmi reakció nem volt, nem kaptad meg vagy csak nem foglalkoztál vele?

A korábban – szerintetek – a hitelminősítő rendszerben kijavított kamatszámításnál jelentkező probléma még mindig a rendszerben van. Ez nyilvánvalóan ismételten nem teszi lehetővé a rendszer átvételét. Ellenőriztem a TST4 rendszeren és sikerült előidézni egy hátralékos ügyfél kiválasztásával. A szokásos már rendkívül idegesítő téma: ha normál sorrendben adom meg az adatokat, akkor jól működik, de ha előbb írom be a lejárati időt, mint, ahogy megadom a kedvezmény tételeket, akkor nem. Jól számol mostmár ugyan, de további probléma, hogy nem jelzi látványos figyelmeztetéssel az ügyintézőnek, hogy ellenőrizze a központi adóslistában az ügyfelet, mielőtt jóváhagyja az ügyletet (megjelenik, de nem a kért látványos módon, le kell görgetni hozzá az űrlap aljánál megjelenő figyelmeztetésekhez, így könnyen elnézik). Csatoltam egy képernyőmentést. A TST4 a 2010-es naptári évzárás utánra van dátumozva, ha ez számít valamit. Érdekes módon a webes kliensnél jelentkezik a probléma, de a telepített vastag kliensnél nem. A 834-es és 857-es teszt esetnél is ki kellett volna bukjon a probléma….

 

Lelkes Judit

 

Business Analyst

 

HTBank"

 


 

Kapcsolódó letölthető fájlok:

Nincsen

 

Feladatot készítette:

Bujdosó Géza – Masterfield Oktatóközpont

Gyúri Attila – Masterfield Oktatóközpont

Mizsák Krisztián – Masterfield Oktatóközpont

 

Feladathoz kapcsolódó fogalmak:

Forrás:

Szoftvertesztelés egységesített kifejezéseinek gyűjteménye 3.1

HTB-Hungarian Testing Board

Magyar Szoftvertesztelői Tanács Egyesület


 

 

hibajelentés: olyan dokumentum, amely leírja a szoftver azon hibáit, amelyek a program elégtelen működéséhez vezethetnek [bug report, defect report]

 

hibakövető eszköz: a hibák és változások feljegyzésének és nyomon követésének megkönnyítését célzó eszköz. Általában végigkíséri a hibákat a bejegyzéstől kezdve a javításon át az újratesztelésig, illetve különböző jelentési lehetőségeket kínál. Lásd még incidens menedzsment eszköz [bug tracking tool, defect tracking tool]

 

incidens: bármely olyan történés, amely vizsgálódást tesz szükségessé (IEEE1008) [incident]

 

incidensjelentés: olyan dokumentum, amely minden, pl. a tesztelés alatt bekövetkezett incidenst tartalmaz, amely vizsgálatot tesz szükségessé (Az IEEE 829 szerint) [incident report]   

 

incidens menedzsment: az incidensek felismerésének, vizsgálatának, a különböző intézkedések és rendelkezések szervezésének folyamata. Magába foglalja az incidens loggolását, osztályozását és kihatásának vizsgálatát. (Az IEEE 1044 szerint) [incident management]

 

incidens menedzsment eszköz: olyan eszköz, amely megkönnyíti az incidensek felismerését és állapotainak nyomonkövetését. Gyakran munkafolyamat-központú annak érdekében, hogy az incidens allokációját, javítását és újratesztelését támogassa, illetve hogy támogassa a jelentéskészítést. Lásd még: hiba menedzsment eszköz [incident management tool]

 

Feladat státusza: lejárt
Max. pontszám: 100 pont
Beküldési határidő:2011-12-28 12:00:00